Întreprinderile nou înființate pot fi deosebit de vulnerabile la fluctuațiile pieței, dar elaborarea unei strategii și o funcționare eficientă pot contribui în mare măsură la menținerea pe linia de plutire. Startup-urile sunt renumite pentru faptul că fac o muncă mare cu un buget mic, care împinge societatea înainte, reușind adesea să reușească împotriva tuturor șanselor. De fapt, întreprinderile mici și startup-urile din spatele unora dintre ele sunt responsabile pentru crearea a câteva sute de mii de noi locuri de muncă în fiecare an în România.
Unele salturi uriașe atât în indicele prețurilor de consum, care măsoară costul bunurilor și serviciilor; cât și în indicele prețurilor de producție, care măsoară costurile plătite de angrosiști. În mijlocul a ceea ce este deja un efort destul de riscant, startup-urile pot fi deosebit de vulnerabile la fluctuațiile pieței.
Planificați-vă cheltuielile
Este ușor pentru fondatori să cadă în anumite capcane atunci când vine vorba de cheltuieli. Unii antreprenori sunt atât de pasionați de viziunea lor, încât structurarea cheltuielilor este ultimul lucru la care se gândesc. Pe de altă parte, există fondatori pricepuți din punct de vedere financiar care devin obsedați de o abordare mai sumară a funcționării companiei lor.
Dar această mentalitate poate crește, de asemenea, potențialul de a rata investiții și oportunități critice care ar putea, în cele din urmă, să le ajute compania să crească. Pentru a face față inflației, o atitudine sănătoasă și realistă față de datele financiare ale companiei dumneavoastră este esențială.
Pe măsură ce funcționarea devine mai scumpă, mulți vor trebui să se restructureze. Dacă doriți ca start-up-ul dvs. să prospere, orice schimbări pe care le faceți ar trebui să fie un răspuns la condițiile din lumea reală. Multe întreprinderi tinere eșuează pur și simplu pentru că rămân fără capital. Niciun fondator nu vrea să creeze această situație.
Cu toate acestea, nu doriți să reduceți costurile atât de intens încât compania dvs. să nu poată face în mod eficient ceea ce ar trebui să facă. Dacă reducerile fac imposibilă munca tuturor celor pe care i-ați putea angaja sau au un impact negativ asupra clienților dumneavoastră, acest lucru va dăuna probabil mai mult start-up-ului dumneavoastră decât inflația. Așadar, fiți inteligent și dezvoltați o strategie de cheltuieli care să răspundă inflației, dar care să protejeze nevoile de bază ale startup-ului dvs.
Acceptați faptul că sunteți un startup tânăr
Chiar dacă startup-ul dvs. are o săptămână de viață, probabil că ați simțit deja presiunea de a-l extinde și de a-l crește. Trăim într-o lume în care mulți fondatori visează să aibă următorul unicorn care va schimba jocul, iar ambiția este un motivator puternic. Dar, în vremuri de inflație ridicată, există de fapt o mulțime de beneficii în a fi un startup mai mic.
Adesea, corporațiile mari au atât de multe părți în mișcare (poate chiar străine) încât poate fi dificil de urmărit unde se duc banii și de ce. Dacă sunteți un startup mic, urmărirea cheltuielilor este mult mai simplă. Să știi de ce sunt cheltuite acele resurse și ce valoare exactă aduc acestea nu ar trebui să fie niciodată complicat.
Nu uitați că startup-urile încep cu un singur fondator antreprenor. Acest lucru înseamnă că acest unic fondator poartă probabil o duzină de pălării diferite, ceea ce vine cu avantajele și dezavantajele sale, bineînțeles.
Dar un mare avantaj este că nu va trebui să programeze întâlniri cu mai multe departamente și poate chiar să angajeze ajutor extern, pentru a reconfigura cheltuielile și eficiența. Startup-urile au pur și simplu costuri de operare mai mici în general. Acest lucru înseamnă că sunt mai puțin afectate de inflație decât întreprinderile mai mari. Cu cât o companie are mai puține cheltuieli, cu atât mai mică este amenințarea pe care o reprezintă inflația. În funcție de tipul de startup, acesta este încă un moment excelent pentru a fi în afaceri.
Gândiți-vă la contractele pentru materiale
Dacă startup-ul dvs. are nevoie de multe materiale sau de materiale specifice care sunt predispuse la creșteri de preț, crearea unor contracte pe termen lung cu furnizorii este un lucru de luat în considerare. Aceste contracte sunt adesea reciproc avantajoase: primiți materiale la un preț constant pentru o perioadă de timp, chiar și în cazul inflației. Furnizorii, pe de altă parte, au afaceri garantate pentru o perioadă de timp.
Deși s-ar putea să nu fie întotdeauna posibil să faceți acest lucru, este un lucru la care trebuie să vă gândiți. Contractele pe termen lung cu prețuri blocate sunt o tactică de acoperire populară pentru întreprinderi, în special în timpul vârfurilor de inflație.
De exemplu, să zicem că dețineți un startup de costume de baie etice. Ca parte a operațiunilor dumneavoastră, aveți un contract pe un an cu un furnizor de materiale care include prețuri blocate. Datorită acestui fapt, veți ști exact cât veți cheltui pe materialul principal pentru un an întreg. Acest lucru vă oferă mai multă stabilitate financiară și vă permite să creați un buget mai strategic în avans.
Găsiți prețul corect
Întrebarea dacă să măriți sau nu prețurile se află în mintea majorității proprietarilor de afaceri în acest moment. Unii ar putea simți că, dacă își măresc prețurile, riscă să piardă clienți. Alții pot simți că nu au de ales, deoarece costurile operațiunilor și ale materialelor cresc vertiginos.
31% dintre proprietarii de afaceri mici își asumă datorii în loc să crească prețurile sau să facă schimbări. Acest lucru pur și simplu nu este sustenabil. Atunci când vine vorba de modificarea prețului produselor sau serviciilor, inflația nu ar trebui să fie singurul factor pe care startup-urile îl iau în considerare.
De obicei, startup-urile și întreprinderile mici nu sunt principala influență atunci când vine vorba de prețurile generale ale pieței. În schimb, o bună regulă de bază este să vă uitați la întreprinderile mai mari din nișa dvs. Dacă majoritatea și-au majorat prețurile într-un anumit interval, probabil că și dumneavoastră puteți face la fel.
În astfel de cazuri, înțelegerea clienților dvs. este esențială. Dacă consumatorii dvs. sunt atrași de o calitate superioară, de o marcă inteligentă sau de un serviciu unic, este puțin probabil ca majorarea prețurilor să îi îndepărteze. Cu toate acestea, dacă consumatorii vă aleg în principal pentru că le oferiți prețuri mai mici, este posibil să doriți să explorați alte căi. Aceasta poate include strategii precum gruparea sau diferite modele de prețuri pentru a vă reduce costurile.
Pe de o parte, este de notorietate faptul că prețurile cresc din cauza inflației. Consumatorii sunt întotdeauna dispuși să plătească mai mult pentru lucruri pe care le consideră valoroase.
Funcționați cât mai slab posibil, cheltuiți resursele doar pe ceea ce aduce valoare și știți când să faceți investițiile potrivite pentru a vă face afacerea să avanseze. Realitatea este că este cu adevărat o perioadă dificilă pentru a fi în afaceri – dar multe startup-uri sunt într-o poziție mai bună decât ar putea crede pentru a face față furtunii iminente.