Liderii de companii care îi primesc pe proaspeții absolvenți de facultate în organizația lor se văd pe ei înșiși în fețele tinere care intră pe ușă. La fel ca acești noi absolvenți, directorii și managerii de departament au făcut cândva tranziția dificilă către lumea corporatistă, acceptând primul lor loc de muncă profesional cu o combinație de optimism, entuziasm și nervozitate.
Când erau mult mai tineri, unii dintre liderii de astăzi au avut norocul de a fi fost îndrumați sau cel puțin încurajați de cei mai înalți. Alții nu au fost la fel de norocoși și au simțit că trebuie să meargă singuri. Poate că șefii lor erau prea ocupați.
Oricare ar fi cazul, cei care se află astăzi în fruntea companiilor au o mare oportunitate. Oricât de multe ar avea liderii de afaceri pe lista lor de lucruri de făcut, ei trebuie să-și facă timp pentru noii membri ai echipei lor pentru a-i ajuta să se dezvolte și, prin extensie, să influențeze pozitiv viitorul companiei lor. A investi timp pentru a îngriji, încuraja și spori încrederea acestor noi absolvenți care intră în câmpul muncii este una dintre cele mai de impact sarcini pe care liderii le pot întreprinde.
Mulți dintre acești absolvenți aspiră să devină lideri corporativi și, în realitate, cred că un set enorm de obstacole pe care le-au depășit recent le-a dat un start rapid pe acest drum al carierei. Acești tineri profesioniști sunt deja lideri.
Promoția 2022, la fel ca și promoțiile 2020 și 2021, a îndurat o experiență încercată cu care promoțiile anterioare nu au trebuit să se confrunte – pandemia. Menținerea pe drumul cel bun pentru a absolvi a necesitat abilități de management, disciplină, mult efort și hotărâre – toate calitățile pe care liderii companiilor de succes trebuie să le aibă pentru a concura și a reuși.
Acum, acești absolvenți talentați și cu ochi strălucitori se uită la liderii experimentați pentru a-i ajuta să le arate calea – pentru a-i face lideri mai buni decât sunt deja și pentru a-i poziționa pentru a conduce într-o zi companii în diferite funcții pe o piață în continuă schimbare și în ritm alert. Iată câteva lucruri pe care grupurile de conducere ale companiilor ar trebui să le facă pentru a-i ridica, educa și inspira pe proaspeții absolvenți și pentru a le ușura tranziția către lumea corporatistă.
Puneți accentul pe reziliență. Experiența pandemiei prin care au trecut în facultate ajută în acest context. Adversitatea ne întâmpină în multe feluri pe plan profesional și personal și, cu cât mai repede învață cineva să se descurce cu ea și să dezvolte o rezistență rezilientă, cu atât mai multe șanse vor supraviețui și se vor dezvolta în cadrul companiei. Este ușor pentru o persoană tânără care încearcă să își găsească drumul în mediul corporatist să deraieze atunci când lucrurile nu merg așa cum vor ei.
Concentrați-vă pe adaptabilitate. În lumea afacerilor în schimbare rapidă de astăzi, adaptabilitatea este o necesitate. Liderii ar trebui să le vorbească proaspeților lor absolvenți despre dezvoltarea unei mentalități de creștere constantă, fiind mereu atenți la modul în care pot fi folosite abilitățile într-un alt context. Încurajați-i să fie deschiși la minte în ceea ce privește viitorul lor; postul pe care îl caută peste trei ani poate fi eliminat, iar locul unde ajung poate fi unul mult mai bun decât cel pe care îl aveau în minte inițial. Înrădăcinați în ei capacitatea de a recunoaște că toate provocările în ceea ce privește schimbarea sau extinderea rolurilor sunt oportunități de învățare și creștere.
Spuneți-le că totul ține de comunicare. Toată lumea se uită la lider. Un lider știe că tot ceea ce spune și modul în care o spune este important. Aceasta este o perspectivă grozavă pe care să o oferiți unui tânăr care abia începe să comunice cu oameni de la diferite niveluri ale organizației. Și nu doar vocea cuiva, ci și limbajul corpului și indiciile non-verbale transmit un mesaj. Este esențial să aveți o bună conștientizare a semnalelor pe care le transmiteți. Un zâmbet sincer, un contact vizual bun și vorbirea într-o manieră lipsită de grabă pot crea încredere.
Faceți ca totul să fie mai mult despre relații decât despre bani. Mulți dintre noi ne dorim să obținem măriri mari de salariu și/sau să urcăm pe scara corporatistă. Dar, prea des, tinerii aflați la început de drum echivalează conducerea corporativă cu semnele de dolar, și este mult mai mult decât atât. Liderii îi pot învăța de timpuriu cum să construiască relații – atât în interiorul companiei, cât și cu clienții – și cum aceasta este cea mai importantă și satisfăcătoare parte a călătoriei unui lider de succes. Pentru a fi bun la locul de muncă și pentru a fi într-o zi un mare lider, o atitudine pozitivă este esențială, iar respectul față de oameni este esențial pentru a fi pasionat de compania ta.
Arătați-le cum să aducă valoare. Ducând punctul de vedere al relațiilor cu un pas mai departe, liderii ar trebui să sublinieze tinerilor absolvenți că a aduce valoare celorlalți înseamnă să faci ca totul să se refere mai mult la oamenii pe care îi ajuți și mai puțin la tine. Concentrează-te pe modul în care misiunea companiei poate avea un impact pozitiv asupra celorlalți înainte de a te gândi la modul în care îți poate avansa cariera. Acest tip de gândire prioritară – punând inima la locul potrivit – poate reduce nesiguranța și presiunea.