Zilele unor carduri simple de plastic au trecut. În prezent, majoritatea cardurilor de plastic utilizează cipuri, care pot stoca și transmite mai multe date și oferă, de asemenea, posibilitatea de a programa caracteristici personalizate pe card. În lumea plăților B2B, cardurile virtuale transmit acum bani și date fără plastic.
Odată cu creșterea utilizării aplicațiilor premium (API) și a microserviciilor de la terți, companiile care construiesc afaceri digitale pot integra capabilități personalizate ale cardurilor virtuale direct în procesele lor operaționale.
Atunci, ca și acum, majoritatea călătorilor plăteau pentru sejururile la hotel cu carduri de credit, astfel încât procesele de încasare ale hotelurilor au fost și sunt concepute în jurul cardurilor de credit. Atunci când le dați un card de credit pentru o anumită cameră de hotel, sistemul lor de evidență a creanțelor corelează acel card cu un sejur la hotel. Iar atunci când tranzacția este finalizată, acesta reconciliază automat acele nopți de cazare. Contabilitatea din spate este foarte curată.
Avantajul cardului virtual
Toate acestea se fac de la calculator la calculator și se întâmplă în câteva secunde – mult mai repede decât puteți citi această explicație.
Nu a durat mult până când alte industrii au înțeles beneficiile acestui sistem – plată imediată și sigură, cu controale personalizabile pentru a preveni frauda; ușurință în reconciliere și capacități de refacturare în caz de litigii. Furnizorii de software de gestionare a cererilor de despăgubire în domeniul asigurărilor au fost printre primii care au integrat cardurile virtuale în procesele lor.
De exemplu, odată ce o cerere de despăgubire de asigurare auto este aprobată, aveți nevoie de un mecanism pentru a plăti unitatea de reparații auto care are contract cu compania de asigurări și pentru a o asocia clientului și comenzii de lucru corecte.
Într-adevăr, orice afacere digitală care are nevoie să integreze capacități de plată nefacturate, la punctul de vânzare, în procesul lor de afaceri poate profita de cardul virtual ca serviciu. Printre exemple se numără aplicațiile de livrare, gestionarea cheltuielilor și rambursarea pasagerilor de avion în dificultate.
În domeniul plăților, colaborarea cu un furnizor de carduri virtuale complete ca serviciu – unul care este în același timp și emitent – poate chiar să își îmbunătățească propriile oferte cu capacități suplimentare, cum ar fi condițiile și finanțarea.
Umilul card de credit din plastic cu bandă magnetică a schimbat modul în care plătim. Deși oamenii încă mai poartă plastic în portofele, a trecut mult timp de când plasticul era doar o modalitate convenabilă de a plăti ceva.
Cardurile de credit de astăzi sunt instrumente de plată sofisticate, care conțin date mai bogate și oferă o gamă mai largă de posibilități. Într-o lume axată pe date, capacitatea de a integra toate acestea într-o mare varietate de procese de afaceri este esențială pentru a ajuta întreprinderile digitale să se extindă și să prospere.