În achizițiile B2B are loc o schimbare semnificativă a puterii, pendulul oscilează ferm în favoarea angajatului. Cu 82% dintre cumpărătorii corporativi care doresc aceeași experiență pe care o au ca și consumatori, au trecut de mult timp zilele în care trebuiau să sune la singurul furnizor de încredere pentru niște papetărie nouă. Angajații doresc să controleze de la cine și când cumpără. Pentru cei mai mulți, prețul este pe locul al doilea, după obținerea celui mai bun produs sau serviciu în cel mai scurt timp posibil.
Dar poate funcționa acest lucru într-o eră a muncii la distanță? În timp ce angajații ar putea fi departe de ochii lor, cheltuielile sunt foarte prezente în minte. Comenzile și chitanțele neașteptate sunt nedorite în cele mai bune momente, dar mai ales atunci când costurile de operare cresc vertiginos și întreprinderile caută să facă economii oriunde este posibil.
Strict pentru afaceri
Una dintre cele mai mari schimbări în ceea ce privește cheltuielile B2B a fost apariția și dominația unor piețe precum Amazon în spațiul de consum. Amazon Business a fost creat pentru a ușura viața întreprinderilor, economisind timp și bani, aducând confortul unui site de comerț electronic obișnuit, dar optimizat pentru nevoile întreprinderilor B2B.
Desigur, există și alte modalități prin care întreprinderile sprijină personalul de la distanță pentru a face achiziții, cum ar fi furnizarea de carduri de companie și carduri de companie virtuale care să le permită să facă în continuare achizițiile necesare și să continue să își facă treaba.
Dar, acestea nu reprezintă o soluție perfectă pentru achizițiile corporative. Împărtășirea cardurilor reduce vizibilitatea și controlul asupra cheltuielilor și creează un blocaj, motiv pentru care întreprinderile trebuie să ia în considerare un sistem integrat pentru a păstra controlul cheltuielilor, oferind în același timp flexibilitate personalului.
Piețele online B2B oferă multe beneficii pentru întreprinderi, dar și pentru angajați, acestea contribuie la responsabilizarea acestora prin accelerarea procesului de aprovizionare și prin faptul că le permit să obțină cel mai bun rezultat în ceea ce privește prețul, calitatea și disponibilitatea, facilitându-le astfel îndeplinirea sarcinilor.
Supravegherea achizițiilor la distanță
Acum, mai mult ca niciodată, echipele financiare trebuie să mențină o vizibilitate completă asupra cheltuielilor companiei. Având în vedere toate achizițiile care au loc în cadrul organizației pe măsură ce echipele trec la munca la distanță – la care se adaugă nevoia sporită de a reduce orice cheltuială inutilă – acestea nu își pot permite să aștepte până la sfârșitul lunii pentru a examina extrasele de cont ale cardurilor de credit și rapoartele de cheltuieli ale companiei pentru a ști câți bani ies din afacerea lor.
Fără vizibilitate în timp real, departamentul financiar nu poate corecta cheltuielile pe moment. De exemplu, mai mulți angajați la distanță ar putea achiziționa abonamente individuale la același instrument software. Dacă finanțele ar fi putut vizualiza aceste tranzacții în timp real, ar fi putut interveni și ar fi putut opri achiziția duplicată sau ar fi putut negocia un preț mai bun pentru licențele combinate.
Prin încorporarea unor opțiuni financiare de ultimă generație, cum ar fi plata mai târziu sau cu condiții de credit mai bune, în cadrul procesului de achiziție, piețele pot egala și chiar depăși alte opțiuni de achiziție ale cumpărătorilor din mediul offline. Finanțarea integrată le permite, de asemenea, să evite bătăile de cap legate de gestionarea creditelor sau de impactul asupra bilanțului propriu.
Viitorul achizițiilor este, fără îndoială, digital
Acum, mai mult ca niciodată, companiile se concentrează pe cheltuielile angajaților. Acestea trebuie să acționeze rapid pentru a se asigura că cheltuielile sunt controlate și vizibile în timp real și că angajații sunt împuterniciți să reușească într-un cadru la distanță.
Trecerea la munca la distanță are provocările sale, dar reprezintă, de asemenea, o oportunitate pentru echipele de finanțe de a sprijini proactiv viitorul companiei lor. Cu instrumentele potrivite, departamentul financiar poate controla cheltuielile și poate oferi informații valoroase care sunt esențiale pentru strategia de afaceri.
Atunci când vine vorba de achiziții și aprovizionare B2B, organizațiile au realizat că, pentru a ține pasul cu rata de schimbare și de avansare din toate industriile, trebuie să se adapteze rapid și să implementeze mai repede noi soluții.
Utilizând achizițiile digitale, întreprinderile sunt într-o poziție mai bună pentru a evolua odată cu vremurile, spre o nouă eră de lucru.