Vestea bună este că epuizarea poate fi prevenită. Managerii pot oferi un sprijin colosal și o înțelegere a cauzelor epuizării profesionale, angajatorii pot preveni mai ușor epuizarea talentelor lor de top.
Iată patru moduri în care managerii pot contribui la prevenirea epuizării la locul de muncă:
Oferiți timp de recuperare
Toată lumea are nevoie de o pauză pentru a se recupera. Angajații care se forțează la limită la locul de muncă nu numai că nu sunt productivi, dar duc la epuizare. Managerii ar trebui să ajusteze volumul de muncă, să creeze așteptări realiste și să fie conștienți atunci când cineva a mers la maxim în suprasolicitare pentru prea mult timp. În timp ce timpul de recuperare sau pauzele ajută la tratarea simptomelor epuizării, acestea nu oferă o soluție reală. Asigurați-vă că managerii se concentrează și asupra cauzelor profunde.
Cum pot ajuta managerii
Managerii ar trebui să se întâlnească cu fiecare dintre raportorii lor direcți în fiecare săptămână pentru o întâlnire individuală. În cadrul acestei întâlniri săptămânale, managerii ar trebui să se asigure că verifică starea generală de bine a angajatului și să abordeze orice problemă care apare cât mai repede posibil. Concepeți un plan pentru ca angajații dvs. să își atingă obiectivele – echilibrul este esențial.
Încurajați o mentalitate de bunăstare
Modul în care oamenii se gândesc la factorii de stres are un impact asupra capacității lor de a face față și de a se recupera de pe urma acestora. Ceea ce este stresant pentru o persoană poate fi energizant pentru alta – este subiectiv. Pentru unii, stresul este îmbucurător și antrenant, în timp ce pentru alții, este debilitant. Atunci când managerii știu cum gândesc angajații despre stres, îi pot ajuta să îi facă față mai bine și să prevină epuizarea.
Cum pot ajuta managerii
Dați-le angajaților permisiunea de a stabili limite emoționale cu munca lor prin identificarea limitelor și recunoașterea sentimentelor. Fără limite, angajații sunt vulnerabili la dezamăgiri paralizante atunci când primesc feedback critic. Atunci când managerii sau directorii susțin îmbunătățirea stării de bine, angajații vor urma.
Ajutați angajații să își găsească “punctul dulce” de stres. Stresul acut vă menține în alertă, gata să vă ridicați la o provocare. Stresul cronic și răspunsul nostru la stresul rău pot duce la multe probleme de sănătate, atât fizice, cât și mentale. Încurajați angajații să plece cu o oră mai devreme după o zi deosebit de stresantă sau să ia o pauză atunci când este nevoie.
Construiți conexiuni sociale
Oamenii sunt conectați pentru a fi sociali. Și cu cât ne putem baza mai mult pe sprijinul celorlalți, cu atât ne este mai bine. De fapt, suportul social are o legătură pozitivă cu factori importanți care au un impact asupra stresului, sănătății, bunăstării și angajamentului. Angajatorii au capacitatea unică de a încuraja comunitatea în rândul angajaților prin stimularea sprijinului în echipă și a rețelelor sociale. Aceste conexiuni sociale îi vor ajuta pe angajați să obțină sprijinul de care au nevoie și îi vor ajuta să se protejeze împotriva epuizării.
Cum pot ajuta managerii
Provoacă-i pe angajați să creeze un plan pentru a se conecta cu un prieten, un membru al familiei sau un coleg la o oră programată în fiecare săptămână. Programați prânzuri săptămânale în echipă, mergeți la o întâlnire de mers pe jos sau planificați o activitate de team-building. Sărbătoriți-vă angajații și aduceți echipele împreună pentru a se reîmprospăta și întineri ca o companie pentru a preveni epuizarea la locul de muncă. Acest lucru le va ridica starea de spirit și îi va ajuta să se simtă conectați.
Scopul
Ajutarea angajaților să se conecteze la scopul lor este esențială pentru prevenirea epuizării la locul de muncă. Atunci când oamenii au o conexiune emoțională reală cu munca lor, sunt mai conectați la companie și la propriul lor scop. Acest lucru îi ajută să pună lucrurile în perspectivă atunci când munca devine agitată.
Cum pot ajuta managerii
Conectați rolul fiecărui angajat la misiunea și valorile organizației dumneavoastră. Conectarea rolurilor la modul în care locurile de muncă contribuie direct la obiectivele companiei ajută la consolidarea motivelor pentru care rolul fiecărui angajat contează.
Ajutați angajații să își însușească responsabilitatea în elaborarea jobului lor. Elaborarea postului implică o reflecție intenționată asupra modului în care angajatul își definește postul, precum și asupra scopului și semnificației care decurg din acesta. Acest exercițiu îi va ajuta pe angajați să se gândească la mici schimbări pe care le pot face pentru a-și asuma mai mult responsabilitatea pentru rolul lor și pentru a descoperi setul lor unic de abilități și puncte forte care îi fac să fie extraordinari la locul de muncă.