În timp ce o dorință puternică de a reuși este exact ceea ce are nevoie un antreprenor, aceasta poate fi, de asemenea, căderea ta dacă nu reușești să recunoști problemele la care poate duce această mentalitate. Iată cinci motive pentru care scalarea prea rapidă poate fi o greșeală uriașă.
Antreprenorii sunt cunoscuți pentru capacitatea lor de a gândi la scară mare, pentru apetitul lor pentru risc, pentru faptul că pot detecta oportunitățile și pentru abilitățile lor de luare a deciziilor. Aceste caracteristici vă pot face adesea să simțiți că trebuie să faceți cât mai multe, cât mai repede posibil, pentru a vă dezvolta afacerea. Deși această dorință de a reuși este exact ceea ce este necesar pentru a fi antreprenor, ea poate fi, de asemenea, și căderea ta dacă nu reușești să recunoști problemele la care poate duce această mentalitate.
Având în vedere acest lucru, iată de ce extinderea prea rapidă este una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac proprietarii de afaceri:
1. Trecerea cu vederea a problemelor critice cu care se confruntă în prezent compania
Este adevărat că problemele minore legate de personal sau problemele de moral nu vă pot bloca creșterea, dar este o greșeală să treceți cu vederea aceste lucruri în loc să le considerați ca fiind semnale de alarmă. Da, performanța unei singure persoane nu va face, de obicei, ca afacerea dvs. să fie sau să se destrame – dar dacă nu este controlată, aceasta se va răsfrânge în cele din urmă în cascadă asupra unor întregi departamente sau echipe care nu sunt eficiente, ceea ce va duce la provocări mai complexe. Acordați atenție tuturor problemelor înainte de a vă gândi măcar la extindere. Casa dvs. ar trebui să fie în ordine înainte de a începe să urmăriți extinderea.
2. Neevaluarea riscurilor de investiții interne
O altă greșeală de care am văzut dovezi este aceea că antreprenorii adoptă o abordare “în zbor” a costurilor de creștere. Aceștia devin atât de concentrați pe expansiune încât subestimează costurile de creștere. Aceasta este o eroare masivă atunci când operați pe un model de investiții.
În schimb, gândiți logic și calculați cifrele pentru tot ceea ce presupune expansiunea, inclusiv angajarea de noi angajați, salarii, costuri de birou, software nou etc., apoi adăugați 20% la această cifră pentru costurile accidentale.
3. Nu țineți cont de ceea ce fac concurenții dvs.
Este o greșeală gravă să devii atât de concentrat pe extindere încât să fii orb la acțiunile concurenților tăi. V-ați gândit care este strategia de creștere a concurenților dumneavoastră? Atunci când concurenții dvs. decid să se extindă, ce piețe sunt susceptibile să vizeze? Cum afectează acest lucru afacerea dvs. acum și în viitor? Cât de viabilă este creșterea în industria dumneavoastră?
Trebuie să vă așteptați ca dvs. și concurența dvs. să vă luptați probabil pentru aceeași cotă de piață din punct de vedere demografic și al profitului. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să vă grăbiți să depășiți piața – înseamnă că ar trebui să vă acordați timp pentru a vă studia concurența pentru a dezvolta o strategie ermetică pentru o creștere durabilă atunci când va veni momentul.
4. Nu definiți misiunea și obiectivele imediate ale companiei
Nu poți avea succes cu o declarație de misiune nebuloasă. Fă-ți obiectivele cât mai specifice și cât mai măsurabile posibil. Este esențial să vă aliniați strategia de creștere cu obiectivele dumneavoastră. În esență, aveți nevoie atât de un “de ce”, cât și de un “cum” înainte de a putea începe să vă extindeți eficient.
De exemplu, dacă misiunea Novakid este “să creăm cea mai convenabilă modalitate posibilă pentru copii de a învăța limba engleză”, atunci accentul companiei ar trebui să se concentreze în primul rând pe îmbunătățirea calității produsului nostru folosind feedback-ul clienților și noile tehnologii. Nu are sens să începeți imediat să căutați modalități de extindere a publicului țintă și a bazinului de clienți până când acest obiectiv nu a fost atins.
Cu toate acestea, dacă misiunea noastră este “de a asigura învățarea limbii engleze pentru copiii din întreaga lume”, atunci ar trebui să ne concentrăm în primul rând pe modul în care putem extinde afacerea, iar apoi să ne dedicăm resursele pentru a ne perfecționa produsul.
5. Uitarea faptului că creșterea afacerii se poate face în mod durabil
Creșterea agresivă este un lucru pe care investitorii sunt de obicei încântați să îl vadă, dar nu înseamnă că este cea mai bună abordare dintr-o perspectivă pe termen lung.
În fazele de început ale unei afaceri, este obișnuit să vrei să împingi și să te extinzi cât mai repede posibil, dar a crește prea repede fără o bază solidă este o rețetă pentru dezastru.
În loc să direcționați majoritatea energiei și resurselor către marketing și vânzări pentru a facilita o creștere rapidă, este mai bine să încetiniți. Stabiliți obiective realiste, stăpâniți-vă temporar ambițiile și înțelegeți că un ritm lent și constant este mai bun. Investitorii vor aprecia moderația din abordarea dumneavoastră, iar afacerea dumneavoastră va fi într-o poziție mai bună pentru a se dezvolta.
Creșterea este importantă, dar nu este singurul indicator al unei întreprinderi de succes. Evitați o criză de scalare făcând proverbiala ordine în casă, dezvoltând strategii solide pentru a reuși pe piața dvs. și, mai presus de toate, mergând înainte cu un scop de neclintit, indiferent de ceea ce face toată lumea.
Dacă reușiți să evitați ca unitatea și ambiția dvs. să devină o povară, veți avea parte de tipul de creștere pe termen lung la care majoritatea antreprenorilor pot doar visa.