În calitate de experți, credem că fiecare brand are o poveste de design grozavă care așteaptă să fie descoperită. Este mai evident pentru unele branduri, cu siguranță – designul a fost un element crucial pentru Apple încă de la început, iar faptul că a continuat să se sprijine puternic pe pilonii săi de design a fost întotdeauna o a doua natură pentru liderul din domeniul tehnologiei. Burberry, în ciuda unui moment de cădere la începutul anilor 2000, a reușit să-și resusciteze cu succes aspectul său iconic de lux. Iar radiodifuzorul american ABC a lansat recent o identitate reînnoită, inspirată de logo-ul original al canalului, realizat de Paul Rand.
În ultimii ani, o serie de mărci au îmbrățișat nostalgia, întorcându-se la rădăcinile lor prin indicii vizuale, iar această tendință, intenționat sau nu, celebrează istoria designului acestor mărci.
Prin însușirea moștenirii designului lor, mărcile, de la Apple și până la Burger King, nu creează doar povești vizuale recognoscibile și lăudabile în timp, ci și scurtături semnificative de conectare emoțională cu publicul lor.
Ceea ce este foarte bine pentru mărcile care au o reputație bogată în materie de design… dar nu uitați că toate mărcile cu un design de viitor au început de undeva. Așadar, dacă sunteți gata să începeți să construiți o moștenire de design care să vă poarte brandul de-a lungul timpului, iată câteva sfaturi esențiale pentru a începe.
Editorul japonez Kodansha avea 100 de ani când a lansat primul său logo, dar doar pentru că marca nu avea o istorie solidă în materie de design, nu înseamnă că nu avea o mulțime de surse de inspirație din care să se inspire. Istoria produselor și a conținutului Kodansha a devenit baza pentru identitatea mărcii, logo-ul emulând ștampilele japoneze henko, panourile manga și “K” Kondansha, toate într-unul singur.
Desigur, marca dvs. nu trebuie să aibă o sută de ani sau chiar un an, pentru a se baza pe o istorie semnificativă și a spune o poveste convingătoare prin intermediul designului. Compania de automobile electrice Piëch, lansată în 2017 cu un brand care a fost inspirat în mare parte de istoria personală a fondatorului său – Toni Piëch, este strănepotul lui Ferdinand Porsche. Marca Piëch aduce un omagiu vizual moștenirii europene a fondatorului său, sărbătorind frumusețea și emoția mașinilor sport clasice, în timp ce, în același timp, conduce compania spre un viitor electric.
Companiile complet noi în ceea ce privește povestirea prin design pot începe să elaboreze un mesaj de design convingător prin luarea în considerare a indiciilor prezente pe piața lor. Cunoașterea convențiilor de design din industria dumneavoastră vă poate ajuta să faceți două lucruri foarte importante: să vorbiți limba de design a clienților dumneavoastră și să vă diferențiați de concurență.
Cele mai mari povești de design sunt, de obicei, cele care transcend istoria și categoria și reprezintă ceva mai mare decât marca în sine. Nike, Disney, Chanel, Volkswagen. Aceste mărci au creat istorii și categorii la care alte mărci se uită pentru a se inspira în materie de design.
Oricum ați ajuns să vă găsiți povestea de design, nu uitați că aceasta are succes doar în măsura în care este implementată. Designul nu se referă doar la identitatea pe care clienții o văd în fața lor, ci și la cât de bine este integrată acea poveste de design în spatele scenei și în întreaga afacere.
Apple nu este o poveste de design grozavă doar pentru că logo-ul său este emblematic – de fapt, logo-ul este emblematic pentru că pilonii de design și gândirea de design joacă un rol integral în strategia de afaceri și de marketing a Apple – la fel și în cazul unor companii precum Airbnb și Innocent.
Brandul dvs. are o poveste de design grozavă de spus, vă promit – dar nu uitați că, indiferent care este povestea, adevăratul succes constă în a o spune în mod consecvent, în interiorul organizației dvs. și în exterior.