Fiecare echipă prezintă o serie de caractere, iar fiecare personalitate aduce ceva valoros la masa de lucru. Așadar, indiferent care sunt personajele din echipa dumneavoastră, ca manager este esențial să înțelegeți cum să le gestionați eficient.
Iată tipurile de angajați și modul în care managerii îi pot ajuta să producă cea mai bună muncă:
Liderul
Sunt gata să fie vârful de lance în toate! În fiecare ședință, vor să vorbească primii și le place să preia conducerea proiectelor echipei sau a inițiativelor companiei. Oferă feedback colegilor lor și, uneori, pot chiar să atribuie proactiv sarcini în cadrul echipei. Sunt ageri și motivați și au inițiativă.
CUM SĂ ÎI GESTIONAȚI:
Acești angajați sunt lideri înnăscuți… dar dacă nu dețin de fapt un rol de conducere în cadrul companiei, ar putea să îi deranjeze pe ceilalți. Este important să le folosiți leadershipul și să le dezvoltați punctele forte, asigurându-vă în același timp că nu își depășesc rolul și nu îi frustrează pe ceilalți.
Încurajați-i să își urmeze ideile și să și le asume responsabilitatea pentru ele. Oferiți-le responsabilități în cadrul echipei de care se pot bucura. Dacă arată o adevărată promisiune managerială, ajutați-i să își perfecționeze și aceste abilități! Împingeți-i – au potențial. Atribuiți-le sarcini noi și provocatoare în care să fie expuși la leadership. Acest lucru va contribui la dezvoltarea carierei lor și va avea un impact asupra rezultatelor companiei și va ajuta la păstrarea lor.
Criticul dur
Nu își critică colegii; sunt doar incredibil de duri cu ei înșiși – mai duri cu ei înșiși decât ai putea fi tu vreodată. Își mențin propriile performanțe la un standard nerealist de ridicat, ceea ce înseamnă că sunt mai predispuși să cedeze dacă eșuează. Această cădere emoțională le poate perturba întreaga zi și le poate ruina productivitatea.
CUM SĂ ÎI GESTIONAȚI:
Fiecare angajat ar trebui să se țină pe sine și pe ceilalți la standarde înalte. Nu este rău să ai pe cineva care se forțează să se depășească… dar taxa emoțională pe care o poate lua este nesănătoasă și este greu de recuperat în mod regulat.
Atunci când Criticul se prăbușește, vorbiți cu el despre problemă. Dacă au făcut o greșeală, vorbiți cu ei despre problemă și concentrați-vă asupra a ceea ce pot face în continuare. Învățați-i cum să dezvolte o mentalitate de “următoarea piesă”, astfel încât să fie pregătiți să meargă mai departe și să continue să producă. Explicați-le că standardele lor înalte sunt bune, dar trebuie să fie capabili să își revină după eșecuri pentru a crește și a produce.
Introvertitul
Iubesc munca pe care o fac și sunt buni la ea. Își ating obiectivele și contribuie la creșterea companiei… dar sunt foarte timizi. Acești angajați pot fi atuuri uriașe: pot munci din greu și pot avea idei grozave, dar nu iau cuvântul în ședințe și nu sunt vorbăreți în grupuri.
CUM SĂ-I GESTIONAȚI:
Cel mai important, nu presupuneți că tăcerea lor înseamnă că nu au opinii sau idei bune. Pregătiți-i să comunice cu succes cu colegii lor și cu conducerea. Oferiți acestui angajat agende clare pentru întâlniri din timp, astfel încât să își poată pregăti gândurile și punctele de discuție. Dacă doresc timp liniștit și neîntrerupt pentru a lucra singuri, oferiți-le acest spațiu.
Organizați întâlniri individuale pentru a lua legătura cu modul în care se simt. Oferiți-le un mod sigur de a-și exprima îngrijorările sau de a-și împărtăși ideile. În timp, s-ar putea să iasă din carapacea lor la birou și să se simtă mai confortabil să vorbească.
Încurajați-i să participe și căutați în mod activ opiniile lor în timpul unei ședințe. Aceasta îi va ajuta să se simtă mai confortabil și, sperăm, în cele din urmă, să vorbească fără să fie solicitați. Arătați-le cazuri în care oamenii au luat cuvântul și s-au întâmplat lucruri bune. Este posibil să fie îngrijorați de modul în care vor fi percepuți.
Amânătorul
Se străduiesc să își gestioneze eficient timpul, lăsând adesea proiectele pentru ultima clipă și apoi înghesuindu-se să respecte termenele limită. Munca pe care o fac este bună… și ar putea fi mai bună dacă și-ar fi acordat mai mult timp.
CUM SĂ-I GESTIONAȚI:
În primul rând, analizați volumul lor de muncă și stabiliți care este problema de fond: amână munca pe care nu le place să o facă sau sunt ineficienți? Este posibil ca ei să petreacă prea mult timp perfecționând detaliile, când ar putea să termine munca și să treacă mai departe.
Cereți-le să vă trimită în fiecare săptămână un program care să detalieze munca pe care o vor face în fiecare zi. Țineți-i răspunzători de acest program și verificați zilnic dacă este nevoie pentru rezultatele așteptate. Stați de vorbă cu acest angajat și ajutați-l să își împartă obiectivele mari în sarcini mai ușor de digerat pe care le are de îndeplinit.
Puneți-l să împărtășească aceste obiective mai mici cu restul echipei, astfel încât să se simtă responsabil față de colegii săi, precum și față de dumneavoastră, pentru a-și duce la bun sfârșit munca.
Absolventul recent
Acesta este primul lor loc de muncă. Sunt entuziaști și ageri, dar au multe de învățat despre lumea profesională și despre industrie. Probabil că vor face multe greșeli, dar sunt deschiși la feedback și gata să învețe.
CUM SĂ ÎI GESTIONAȚI:
Absolvenții recent absolvenți tânjesc după feedback, așa că oferiți-le mult feedback. Întâlniți-vă cu ei în mod regulat pentru a discuta despre cum se simt; stabiliți așteptări clare pentru performanța lor și comunicați excesiv despre orice. Oferiți-le oportunități de a-și dezvolta abilitățile, de la cursuri de formare internă la cursuri de certificare. Fiți transparenți: împărtășiți procesul de gândire din spatele deciziilor, astfel încât ei să poată învăța.
Absolvenții recent absolvenți au puțină sau deloc experiență profesională… așa că împingeți-i să realizeze mai mult decât credeau că ar putea. Pe măsură ce se dezvoltă în cadrul companiei, vor aprecia investiția.