În Europa, există peste 1 200 de porturi. Pentru această tranșă a seriei de porturi, reducem numărul acestora la cinci perturbatori de top în sectorul containerelor pentru anul 2021.
Pentru a acumula această listă, s-au analizat cifrele de manipulare a containerelor din fiecare port pentru anul calendaristic 2021 și le-a clasificat în mod corespunzător.
5. Portul Pireu
La începutul listei noastre se află Portul Pireu – cel mai mare port din Grecia. Oficialii portului au declarat recent pentru rată că un total de 5,3 milioane de containere au trecut prin instalațiile sale în 2021.
Situat la periferia Atenei, portul se mândrește cu mai multe puncte forte, în primul rând poziția sa strategică și infrastructura.
Achiziționarea participației suplimentare în cadrul autorității portuare a ridicat participația COSCO la 67% și a marcat o etapă importantă în cooperarea dintre China și Grecia, permițând companiei chineze să faciliteze dezvoltarea ulterioară a portului.
Acestea au fost primele mașini din Grecia care au funcționat cu ceea ce numește “nucleu inteligent”, care permite operațiuni mai ușoare de manipulare semiautomată a containerelor.
4. Portul Valencia
Anul trecut, Portul Valencia a depășit Portul Pireu pentru titlul de al patrulea cel mai aglomerat port din Europa.
În total, Valencia a manipulat peste 5,6 milioane de TEU în 2021, în creștere cu 3,25 % față de performanța sa din 2020.
Datorită poziției sale strategice și a zonei sale de influență dinamice, portul este un actor-cheie în comerțul exterior al Spaniei.
Unul dintre principalele obiective ale Portului Valencia este acela de a deveni primul port din Europa care utilizează tehnologii pe bază de hidrogen pentru a reduce impactul operațiunilor sale asupra mediului, aliniindu-se la inițiativa “Valenciaport 2030, zero emisii”.
Recent au început lucrările de construcție a stației sale de alimentare cu hidrogen, care va furniza combustibilul necesar echipamentelor din toate instalațiile. Această stație urmează să fie amplasată pe cheiul nordic, într-un loc cunoscut sub numele de Bracet de la Gità sau Xità.
3. Portul Hamburg
Următorul loc pe lista noastră a topului cele mai bune porturi este ocupat de Portul Hamburg.
Pe parcursul anului trecut, portul a gestionat 8,7 milioane de containere, în creștere cu 2,2% față de 2020.
Fiind cel mai mare port de containere din Germania, Hamburg utilizează patru terminale de containere, oferind o capacitate anuală de manipulare de 12 milioane de containere. Numeroase terminale multifuncționale se adaugă, de asemenea, la această capacitate, unde sunt manipulate mărfuri convenționale de mărfuri generale containerizate.
De asemenea, portul a semnat o alianță cu portul Valencia, în cadrul căreia ambele părți colaborează în dezvoltarea de proiecte maritime, cu accent pe promovarea hidrogenului.
Alianța se concentrează în special pe proiecte de energie curată, cu sprijinul Uniunii Europene. Ambele părți au convenit să își concentreze eforturile asupra inițiativelor de generare a hidrogenului, a stațiilor de depozitare, a aprovizionării și transportului, precum și asupra utilizării hidrogenului în terminale și în utilaje.
2. Portul Antwerp
La mică distanță de primul loc în clasament se află Portul Antwerp din Belgia.
În 2021, portul ar fi procesat peste 12 milioane de containere, în ciuda faptului că s-a confruntat cu mai multe perturbări în lanțul de aprovizionare global.
Situat în Flandra, portul maritim se află în inima Europei și este ușor accesibil cu ajutorul navelor importante.
În octombrie 2021, Antwerp a încheiat un parteneriat cu compania aerospațială Sabca pentru a efectua teste pe teren cu o dronă cu aripă fixă dotată cu camere de luat vederi pentru a evalua potențialul tehnologiei de a furniza imagini de securitate în timp real la fața locului.
1. Portul Rotterdam
În fruntea listei de “Top 5 porturi din Europa 2021” se află Portul Rotterdam din Olanda.
Unul dintre obiectivele de bază ale portului este de a atrage, facilita, încuraja și accelera inovarea și reînnoirea, astfel încât să se transforme în cel mai inteligent port din lume.
Acest lucru poate fi observat în implementarea recentă a soluției sale de acostare inteligentă. Rotterdam a dezvăluit într-o postare pe rețelele de socializare că acest software este capabil să prevadă impactul pe care îl vor avea furtunile și vremea nefavorabilă asupra navelor ancorate.
În luna iunie a anului trecut, autoritatea portuară a lansat, de asemenea, un proiect pilot pentru a optimiza și mai mult eficiența și siguranța proceselor portuare și a lanțului de aprovizionare, ca parte a eforturilor de digitalizare a operațiunilor.
Într-o declarație, autoritatea portuară a precizat că obiectivul este de a eficientiza procesele vamale și va implica o colaborare strânsă cu expeditorii, agenții vamali, transportatorii de terminale și alte părți interesate din lanțul de aprovizionare.