Antreprenorii iau decizii de afaceri riscante, niciun investitor nu vrea să investească bani într-o companie cu o lansare încărcată de steaguri roșii. Investitorii sunt ocupați și pot vedea o mie de companii sau mai multe pe an. Ei au o mulțime de experiență în evaluarea afacerilor de tip start-up. Cu toate acestea, scopul lor nu este să vă respingă. Ei caută motive pentru a investi. Atunci când decid să nu meargă mai departe cu o investiție, există un sens în spatele acestei decizii.
Secretul pentru a obține investiții nu este persistența. În schimb, este dobândirea și colectarea de feedback de la fiecare respingere care vă va ajuta să reușiți în viitor.
Trebuie să învățați să ascultați și să interpretați în mod adecvat respingerile. După fiecare pas eșuat, nu uitați să vă întrebați de ce investitorul nu a fost interesat să investească în afacerea dumneavoastră.
În cele mai multe cazuri, respingerile investitorilor apar ca urmare a unuia dintre mai multe motive potențiale. Înțelegerea acestor greșeli comune ale startup-urilor vă va ajuta să vă îmbunătățiți startup-ul mergând mai departe.
1. Este prea devreme
O cantitate substanțială de respingeri ale investitorilor provin din probleme legate de o companie care solicită investiții prea devreme. Un exemplu excelent în acest sens este atunci când startup-urile abordează un investitor de capital de risc cu doar câțiva clienți timpurii și un prototip funcțional.
Investitorii instituționali nu se vor implica, de obicei, în prima etapă, dar acest lucru nu îi oprește pe fondatorii entuziasmați. Aceștia din urmă sunt îndrăgostiți de ideile lor de afaceri de a le prezenta capitaliștilor de risc înainte de a fi pregătiți pentru bani instituționali.
Dar dacă veți continua să vă adresați investitorilor care investesc doar în etape ulterioare, nu îi veți face să se răzgândească.
În schimb, folosiți întâlnirile cu investitori pentru a înțelege ce etape trebuie să atingeți înainte de a vă întoarce să încercați din nou.
2. Nu vă înțelegeți nișa
Investitorii devin nervoși atunci când își dau seama că nu v-ați identificat corect nișa. Cea mai mare prioritate sunt clienții dumneavoastră. Trebuie să înțelegeți ce își doresc aceștia. Majoritatea oamenilor caută produse de înaltă calitate, unice și care îi interesează.
Dacă nu identificați o nișă, potențialii investitori vor vedea în startup-ul dvs. un potențial eșec, deoarece nu recunoașteți ceea ce au nevoie consumatorii dvs.
3. Abordezi investitorii în mod incorect
Fiecare decizie de a aborda un investitor ar trebui să fie una calculată. Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face este să suni la rece un investitor. Investitorii providențiali, investitorii instituționali și băncile primesc numeroase propuneri și mai multe oportunități de afaceri. Pur și simplu nu vor răspunde la solicitări venite de la persoane pe care nu le cunosc.
Cu toate acestea, este posibil să aveți mai mult noroc dacă vă trimiteți propunerea printr-o recomandare puternică din rețeaua lor.
Dedicați întotdeauna timp pentru a efectua cercetări amănunțite înainte de a aborda potențialii investitori.
4. Au îngrijorări în legătură cu tine sau cu echipa ta
Atunci când un investitor își exprimă îngrijorarea cu privire la o echipă, de obicei se referă la unul dintre cele trei domenii.
Prima este o echipă din care lipsesc jucători cheie necesari pentru a captura o anumită oportunitate de piață. De exemplu, o echipă care dezvoltă un produs software de comerț electronic și care nu are un expert în comerț electronic sau un inginer software în echipa fondatoare. Acesta este un semnal de alarmă pentru investitori.
A doua problemă este lipsa de experiență. Uneori este clar că fondatorii sunt prea noi în rolurile lor și au nevoie de mai multă experiență înainte de a fi pregătiți să preia un start-up cu creștere rapidă.
Deși timpul și experiența reprezintă cea mai bună soluție, nu este singurul răspuns. Chiar și cei mai buni oameni de afaceri fac greșeli – indiferent de nivelul de experiență. Dacă sunteți capabil să demonstrați că aveți capacitatea de a învăța, investitorii ar putea lua în considerare asumarea unui risc. O echipă fondatoare care nu se poate înțelege nu poate construi niciodată o afacere de succes.
5. Nu aveți un plan de afaceri
O parte crucială a startului tău ar trebui să fie discutarea locului în care va fi startup-ul tău peste câțiva ani, pe lângă faptul că trebuie să-i asiguri că ești o persoană pasionată și dedicată.
Absența unui plan de afaceri arată o lipsă de pregătire, ceea ce te va dezavantaja. Cu toate acestea, a avea un plan de afaceri nu garantează că un investitor va fi interesat de ideea sau de produsele tale.
Imaginați-vă numărul de oportunități pe care le are un investitor în fiecare an. Trebuie să vă asigurați că planul dvs. este perfect și că poate rezista concurenței. Nu este la fel de simplu ca și cum ai indica faptul că există un interes pentru produsul tău.
6. Ideea ta nu este unică
Dacă în viitor vei căuta finanțare pentru startup-ul tău, ideea sau produsul tău trebuie să fie nou. Investitorii caută companii care au idei complet noi sau care au venit cu soluții unice pentru a rezolva probleme.
Trebuie să aveți o idee sau un produs care este diferit sau unic dincolo de ceea ce are concurența dumneavoastră. Poate creați o soluție complet nouă pornind de la un model de afaceri vechi.
7. Nu au încredere în ideea ta
Pornind de la necesitatea unei idei unice, trebuie să aveți o idee în care investitorii să creadă și în care să aibă încredere.
Pentru a dezvolta un startup de succes, trebuie să efectuați o cercetare de piață amănunțită și să vedeți de ce au nevoie clienții de nișă. Pe baza constatărilor tale, ar trebui să creezi o idee de afaceri care să fie benefică atât pentru tine, cât și pentru publicul tău.
Investitorii tind să investească în oameni, precum și în afacerile lor. Dacă le place produsul dvs. și nu au încredere în dvs. ca persoană, vor renunța să mai investească în compania dvs. Ei nu vor pierde timpul cu lideri pe care îi consideră ca având un caracter, o judecată sau abilități de conducere defectuoase.
8. Suprapunerea portofoliilor
Investitorii nu vor finanța companii competitive decât dacă sunt un accelerator de startup-uri cu sute de companii în portofoliu. Dacă ar face acest lucru, s-ar pune în situația în care o companie câștigă o piață în detrimentul celeilalte.
Deși este posibil ca investitorii să nu investească în companii concurente, aceștia sunt de obicei dispuși să discute cu companii concurente. Acestea sunt oportunități de a afla despre posibila concurență într-un mod care le poate îmbunătăți portofoliile.
Întotdeauna trebuie să vă documentați bine înainte de o prezentare. Dacă programați vreodată o întâlnire cu un investitor care finanțează unul dintre concurenții dumneavoastră, este vina dumneavoastră.
Dacă sunteți proprietarul unui startup – sau sunteți la început cu o nouă idee de afaceri – sperăm că acum înțelegeți valoarea de a învăța din aceste greșeli de startup.
Luarea în considerare a acestor puncte vă va fi de ajutor înainte de următoarea prezentare către potențialii investitori.
Înainte de a vă lansa afacerea și de a căuta finanțare de tip pre-seed sau seed, este esențial să vă pregătiți. Atragerea de fonduri nu este la fel de simplu ca și cum ai cere bani oamenilor. Prezentarea dvs. trebuie să fie pregătită pentru investitori.