Majoritatea angajaților comit furt de timp, fie în mod intenționat sau neintenționat. Factori precum dispozitivele tehnologice și colegii reprezintă o distragere constantă a atenției pentru lucrători. Cu atât de mulți bani pierduți în fiecare an din salarii, majoritatea angajatorilor trebuie să facă în mod constant modificări ale timpului urmărit înainte ca salariile să poată fi procesate. În timp ce unii angajați scapă câteva minute în plus ici și colo, alții scurg peste o oră pe zi din timpul companiei.
Iată 7 moduri în care angajații comit furt de timp din afacerea dvs., uneori fără să-și dea seama. Crearea unei politici de prezență în avans cu angajații dvs. vă poate ajuta să evitați ca furtul de timp să vi se întâmple.
1. Înregistrarea neautorizată a orelor de intrare și ieșire
Angajații obișnuiesc să convingă un coleg de la nivelul lor să cronometreze în locul lor când nu sunt cu adevărat prezenți. De exemplu, un coleg de serviciu ar putea marca prezența un angajat dacă acesta întârzie.
2. Dispariția la locul de muncă
În unele medii de lucru, în special în birourile mari și în locurile de muncă în aer liber, poate fi ușor pentru un angajat să plece fără ca un supraveghetor ocupat să știe.
Companiile cu birouri mari și chiar zone de recreere pentru angajați sunt mai susceptibile de a se confrunta cu această problemă decât alte locuri de muncă. De la pandemia, multe companii lucrează de la distanță.
3. Dormitul la locul de muncă
Datele din România arată că angajații cu normă întreagă tind să lucreze peste 40 de ore pe săptămână, lucrând în medie 8,5 ore pe zi. Între muncă și alte responsabilități pe care le au majoritatea adulților, acest lucru poate fi destul de obositor.
Cu toate acestea, angajații ar trebui totuși să evite să adoarmă la locul de muncă pentru a preveni pierderea productivității sau, mai rău, condiții nesigure. Cei mai predispuși să adoarmă la locul de muncă sunt angajații care:
- Lucrează într-un mediu mai relaxat
- Lucrează ore suplimentare sau cu program prelungit
- Lucrează noaptea, când majoritatea oamenilor dorm
- Inițial, ar trebui să purtați discuții individuale cu acești angajați, dar dacă acest comportament persistă, luați în considerare măsuri disciplinare.
4. Pauze de prânz prelungite
Majoritatea angajaților au între 30 de minute și o oră pentru prânz, dar unii angajați pot deveni infractori obișnuiți de a lua mai mult timp. Deși este de înțeles să depășești timpul de pauză în rare ocazii, acest lucru poate cauza probleme de productivitate dacă acel timp nu este recuperat. Fie că un angajat ratează întâlniri importante sau termene limită pentru proiecte, timpul petrecut de acesta în afara programului atunci când vă așteptați ca el să lucreze ar putea avea un efect de domino.
5. Distrageri de la calculatoarele de la locul de muncă
Tehnologia poate fi foarte deranjantă oriunde, mai ales la locul de muncă. Milioane de locuri de muncă constau în faptul că angajații lucrează pe un computer de birou sau pe un laptop. Dacă puneți la dispoziția angajaților dumneavoastră aceste echipamente, aceștia ar putea abuza de utilizarea lor.
Iată câteva moduri în care angajații depășesc deseori limita de utilizare autorizată:
- Cumpărături online
- Gestionarea afacerilor personale (de exemplu, plata facturilor)
- Navigarea pe rețelele de socializare
- Citirea de știri
Cel mai eficient mod de a restricționa utilizarea calculatoarelor ar fi să blocați, la nivelul întregii companii, toate site-urile externe care permit utilizarea abuzivă a calculatoarelor. Aceasta este o muncă IT suplimentară care poate merita sau nu pentru dumneavoastră, dar va crește productivitatea dacă angajații au acces doar pentru a efectua sarcini de lucru pe calculatoarele lor de serviciu.
6. Utilizarea telefoanelor mobile
Telefoanele mobile sunt distragerea supremă a atenției, indiferent cine sunteți. Angajații pot fi prea preocupați de telefoanele lor la locul de muncă, provocând o scădere a performanțelor lor profesionale.
Ar trebui să aveți o politică privind telefoanele mobile și să vă asigurați că angajații înțeleg așteptările dvs. în ceea ce privește utilizarea telefonului. Puneți în aplicare politica cu note scrise pentru avertismente repetate și o potențială concediere dacă angajații nu își îmbunătățesc comportamentul.
7. Pauze excesive pentru fumat
Aproximativ 14% dintre adulții din România sunt consumatori de tutun. Mulți angajatori sunt îngăduitori în ceea ce privește pauzele de fumat, iar unele locuri de muncă au zone desemnate pentru fumat. Problema apare atunci când angajații iau pauze de fumat excesive pe parcursul turelor lor. Fumatul în pauza de prânz ar putea fi complet în regulă, dar timpul pe care un angajat îl petrece departe de locul de muncă pentru a fuma în timp ce este în timpul programului poate însemna un furt de timp semnificativ.
Indiferent de politicile companiei pe care le aveți pentru ca angajații să evite productivitatea scăzută și furtul de timp, aceste scenarii vor continua dacă nu aplicați politicile. Ocaziile rare ar putea fi de înțeles, dar cel mai bine este să aveți un sistem de gestionare a evenimentelor repetitive.
Acțiunile pot începe cu scrisori, pot progresa până la perioada de probă a angajării și, în cele din urmă, pot escalada până la concediere dacă problema nu este rezolvată. Afacerea dvs. nu poate continua să acopere costurile salariale pentru furtul de timp. Chiar dacă asta înseamnă să deveniți un angajator mai strict, cheltuielile generale nu vor crește în zadar din cauza furtului de timp.