Ultimul an și jumătate a adus schimbări în ceea ce privește locul și modul în care angajații învață. Începerea și conducerea unei afaceri nu a însemnat niciodată o navigare ușoară pentru antreprenori, dar pandemia globală a dus activitățile la un cu totul alt nivel de duritate. Întreprinderile din toate industriile s-au confruntat cu provocări și incertitudini majore – care acoperă totul, de la lichidități la securitatea rețelei într-o lume a muncii de acasă, la continuitatea învățării și dezvoltării.
În special, când vine vorba de învățare și dezvoltare, companiile au trebuit să “îndrepte nava” în ultimele 18 luni. De exemplu, inițiativele de învățare continuă nu ar putea fi “continue” fără transformări și ajustări în fața unui peisaj de afaceri schimbat.
În mediul de afaceri de astăzi și pe fondul “marii resemnări”, angajații apreciază companiile care îi ajută să se perfecționeze și să dobândească noi competențe, și care fac acest lucru într-un mod flexibil. Oportunitățile de dezvoltare profesională, oricând și oriunde, pot încuraja loialitatea angajaților, care se traduce ulterior în creșterea afacerii.
1. Adoptați mediul virtual de învățare
Mai întâi de toate, luați în considerare realitățile muncii la distanță, un mediu care probabil că este aici pentru a rămâne într-o anumită formă. Profitați de ocazia de a adapta formatele de formare la mediile de lucru, programele și preferințele angajaților dumneavoastră – reducând stresul și plictiseala și maximizând participarea, implicarea și retenția.
Angajații care își pot desfășura activitatea de la distanță vor căuta angajatori care să le permită acest lucru, chiar dacă parțial, în cadrul unor medii de lucru hibride. Acești angajați trebuie totuși să fie integrați și să dezvolte noi competențe, astfel încât instrumentele digitale care permit învățarea online sunt esențiale pentru a capta și transfera cunoștințe.
2. Personalizarea experiențelor de formare
Tehnologiile de învățare fac posibilă personalizarea experiențelor și a “călătoriilor” de învățare în diverse moduri, de la forma și livrarea conținutului până la evaluarea cunoștințelor și multe altele. Cursanții adulți sunt cursanți sofisticați, așa că trebuie să vă adresați nevoilor lor specifice dacă doriți să aliniați obiectivele lor individuale cu cele organizaționale.
3. Nu agitați angajații
Pandemia a accelerat multe procese de afaceri, solicitând agilitate și rezistență, iar strategia dumneavoastră trebuie să reflecte acest lucru. Așadar, adoptați o abordare simplă pentru a vă adapta rapid la orice noi cerințe – păstrați ceea ce funcționează, îmbunătățiți ceea ce lipsește și eliminați ceea ce nu este eficient.
Vă puteți adapta strategiile de formare prin evaluarea periodică a cunoștințelor, prin monitorizarea permanentă a participării la formare și a rezultatelor acesteia. În plus, multe tehnologii de învățare oferă caracteristici de învățare adaptivă, permițând angajaților să acceseze conținut de învățare adaptat în mod specific nevoilor lor.
4. Nu ghiciți – evaluați
Pentru a lua cele mai bune decizii de afaceri, este important să vă bazați pe date. Și în învățarea corporatistă, tendințele sunt mai ușor de identificat atunci când vă uitați la date, la fel ca și potențialele probleme din programul dvs. de formare. Cu toate acestea, problema cu datele este că avem atât de multe; poate fi dificil (ca oameni) să le filtrăm și să vedem ceea ce avem nevoie.
5. Fiți cu ochii pe orizont
Nu în ultimul rând, trebuie să luați întotdeauna în considerare viitorul. Multe dintre viitoarele tehnologii de învățământul electronic se bazează pe automatizare, care este integrată în multe instrumente pe care le folosim deja. Programele de învățare și dezvoltare a angajaților sunt acum mai importante ca niciodată. Angajații bine informați care își îmbunătățesc în mod constant abilitățile sunt resurse incredibil de valoroase, mai ales în perioadele dificile.