Unul dintre primele puncte discutate într-o afacere este mentalitatea care înconjoară productivitatea. De obicei, în mediul de afaceri sau de lucru, credem că, cu cât contribui mai mult timp la un proiect, cu atât ești mai productiv. Adică, dacă muncești mai mult, faci mai mult la, corect.
Productivitatea nu este pur și simplu cantitatea de muncă depusă, ci calitatea producției. Este posibil să petreceți opt ore la birou pentru un proiect și să obțineți doar două ore de muncă productivă reală – și, ca atare, acele șase ore pierdute ar fi putut fi folosite mai bine.
1. Autoreflectați-vă și stabiliți obiective
Adesea ne aruncăm în proiecte fără să ne punem la punct. Cu toate acestea, cercetările arată că nerăbdarea de a începe un proiect poate fi, de fapt, o barieră în calea productivității.
Auto-reflecția și stabilirea obiectivelor ar putea crește angajamentul pe termen lung față de un proiect și ar putea consolida obiceiuri de lucru mai bune.
Pentru a pune acest lucru în practică, încercați să vă scrieți obiectivele pentru ziua respectivă. Apoi, ați putea evalua ceea ce ați făcut și să vă gândiți la ceea ce ați putea face mai bine pentru a crește productivitatea.
2. Cooperați cu colegii de echipă
Prin aceasta, putem presupune că se referea la faptul că angajații lucrează de obicei în mod singular, fără să colaboreze cu alte departamente sau să profite la maximum de resursele interne.
3. Filtrați distragerile
Acest lucru se reduce la simplificarea și concentrarea asupra a ceea ce contează cu adevărat, prin restrângerea esenței sarcinii noastre și eliminarea distracțiilor inutile.
Este suficient să spunem că trăim într-o lume aglomerată de distrageri care ne pot împiedica productivitatea. Este interesant faptul că cercetările arată că lucrătorii au fost mai productivi atunci când au eliminat din mediul lor de lucru distrageri precum social media.
4. Luați o pauză
În ceea ce privește subiectul supraîncărcării de informații, cercetările sugerează că nivelurile noastre de productivitate fluctuează pe parcursul zilei, deoarece lucrătorii se confruntă cu oboseala mentală și fizică, ceea ce le poate compromite productivitatea.
Lucrătorii au nevoie de pauze regulate pentru a-și “reface facultățile productive”. Recuperarea în acest context se referă la ideea că organismul nostru are nevoie de intervale regulate pentru a reveni la nivelurile sale de bază. Atunci când angajații au făcut acest lucru, cercetătorii au constatat că aceștia au prezentat o motivație, o atenție și o productivitate sporite.